Да се справим със стреса от ежедневието

Привет, момичета!

В началото на седмицата ще си “говорим” за това, как да прогоним стреса. Или по-точно ще ви разкажа, как аз се справям с него. Трябва да отбележа, че публикацията не е посветена на стреса породен от някакъв голям и наистина сериозен проблем, а по-скоро на напрежението породено от забързаното ни ежедневие, когато ни се налага да носим не една или две дини под една мишница, а доста повече.

Ето ги и моите стратегии 🙂

Дом. Мил дом.

Колкото и тривиално да звучи “Моят дом е моята крепост.”. Старая се, когато се прибера вкъщи, да оставя нещата, които са ми причинили някакъв душевен дискомфорт /в работа, в магазина, на улицата …/ да останат извън входната врата.
Имам щастието да живея в къща с двор, който със съпруга ми се постарахме да превърнем в едно доста уютно място и там, стига температурите да го позволяват, наистина успяваме да релаксираме качествено.
Не само почивката, но и работата на открито, свързана с двора и цветята наоколо, успяват да ме откъснат от стреса.

Хоби

Ако нямате хоби бързо си намерете 🙂 Хобито е нещо, което ни доставя удоволствие, което правим не по задължение, което ни увлича до такава степен, че забравяме за дребните неприятности от деня.

Физически упражнения

Дали ще бъде гимнастика у дома, фитнес, йога или някакъв спорт доказано, е че физическите упражнения ни помагат да се справим по-бързо със стреса. Аз си правя семейна разходка, за предпочитане сред природата, или ако съм сама вкъщи и не ми се излиза изпълнявам любимите си йога упражнения. И двете неща не изискват някакви специални усилия, но са много приятни и ефективни.

Книги

Как по-лесно да се пренесем в друга реалност и да забравим нашата, която е опънала нервите ни до краен предел? 🙂 С хубава книга, разбира се! Обожавам да чета, започнала съм да го правя на 4 години и книгите наистина са ми голяма страст.

Приятели

Неангажираща среща с добър приятел/приятели и разговори на интересни теми. Тук важно е да не се обграждаме с хора, които само и единствено искат да споделят проблемите си. Когато сме напрегнати със сигурност нямаме нужда да попиваме и стреса на околните. Може да звучи малко грубо, но в тази публикация нали си говорим, как да се отървем от стреса.

Грижа за себе си

Взимам си дъъълъг, дълъг душ, нямам си вана за съжаление, лакирам се, изпълнявам всички бюти ритуали, за които обикновено нямам време…….
И така, вече отпусната, съм готова с чаша хубаво кафе пред себе си да се потопя в някоя книга или да прегледам любимите си блогове.

За финал съм оставила и най-ефективната антистрес терапия: да погледам детето си, просто да гледам как се занимава с нещо, как си говори, пее, танцува, подскача …….. всяка майка ще ме разбере ❤

Ще се радвам да споделите с мен, как вие се справяте със стреса 🙂

Поздрави,
Le Soleil

 

 

4 thoughts on “Да се справим със стреса от ежедневието

  1. Много съм съгласна за всичко, и най-вече за приятелите. Нямам против да изслушвам проблемите на останалите, но ако това е всекидневие, натоварването е огромно!

    Между другото – не си спомням, но май не си ни показвала двора, а бих надникнала като един виден воайор 😍 Разбира се, само ако ти желаеш! Когато твоят дом е твоята крепост е разбираемо да я пазиш от хорските очи 😊

    1. Не съм го показвала двора, но аз и малко показвам от личния си живот. Мисля си, че така е по добре, а може и да греша, не знам.
      В последно време се опитвам да пазя ”моята крепост” освен виртуално и физически.
      Ти винаги си добре дошла, ако някога имаш път насам 😊

      1. Напълно си права да си пазиш дома и личния живот. Това е нещо, което и аз се опитвам, уви безуспешно на този етап хаха Но пак по-голямата част от личния ми живот е тайна за обществеността, благодарение на което май май всички мислят, че живея върху розови облаци аххах
        Благодаря за поканата ❤ С удоволствие бих се възползвала, само да намеря кога, че напоследък съм в асоциална дупка 🙂

  2. Аз се справям със стреса, най-успешно, със силна музика – понякога плача, друг път си танцувам сама или просто се потапям. Книгите много ми помагат, а в последните години и лакиране. Последното беше сред най-досадните ми задачки, но се научих да дишам дълбоко и като се фокусирам върху детайла, се освобождавам от напрежението.
    Децата ме радват и ядосват, но на този етап не мога да кажа, че отнемат от стреса ми. Може би трябва да пораснат още малко.

Leave a Reply

