Кокосовото масло – грижа за кожата и косата

Здравейте, дами!

За кокосовото масло е изписано много затова няма да изпадам в подробности, а ще споделя с вас, как аз го ползвам и какви са моите впечатления от него. В тази публикация ще обърна внимание само на част от приложението му в грижата за красива кожа и коса.

Да започнем с приложението на кокосовото масло в грижата за кожата на лицето.
Понякога, особено през зимата, кожата на лицето ми има голяма нужда от подхранване и овлажняване. Преди време ви бях споделила, че в тези моменти, често посягам към зехтина, не се отричам от неговите ползи, в никакъв случай, но желанието за разнообразие ме накара през последната година да посягам все по-често към кокосовото масло. Нанасям го предимно вечер или в дните, когато няма да излизам. Не е нужно голямо количество за да се нанесе на цялото лице и шия, което го прави изключително икономичен продукт. Аз държа моето бурканче в хладилника и консистенцията му е твърда, но при допир с кожата се топи изключително бързо и се нанася много лесно. Не попива моментално, но и не стои много мазно или тежко на кожата. Бързо се справя със силно пресушена, загрубяла и дехидратирана на вид кожа. Когато го нанеса вечер на сутринта усещам лицето си много нежно, с избистрен тен, кожата изглежда наистина свежа. Кокосовото масло е богато на витамин Е, който насърчава възстановяването на клетките, а също така предпазва от напукване и стареене на кожата. Съдържа и още куп полезни неща, които сега няма да изброявам, но поне при мен очевидно се отразяват много добре.  Един от най-големите му плюсове е и това, че е изцяло натурален продукт, без оцветители, парабени, химикали ………
Като бонус мога да отбележа и аромата, който няма нищо общо с изкуствения мирис на кокос, който аз откровено ненавиждам.

coconut_oil1

А сега и малко за употребата му върху косата. Малко, защото аз не го ползвам често и тук ще ви разкажа защо. Преди година и половина-две скъсих доста косата си и без много да му мисля я боядисах в тъмно, тъмно кестеняво, почти черно. Косата ми е естествено тъмно руса, но от години я изсветлявам до много светло рус цвят. По-малко от седмица след това боядисване вече съжалявах, никога не съм се обезцветявала и в този момент не посмях защото косата ми е фина и не особено гъста. Започнах да търся начин, за това, как да сваля тъмната боя максимално бързо, без да я увреждам. Някъде прочетох, че мога да опитам с масла. Веднага си купих кокосово масло и упорито започнах да мажа косата си преди всяко миене, което е през ден. И наистина, за много кратко време боята започна да пада, а косата след всяко миене да става по-светла и по-светла. Като бонус косата ми стана по-жива, лъскава и здрава. Нанасях маслото по цялата дължина на косъма и въпреки, че съм с бързоомазняващи се корени не забелязах косата ми да се омазнява по-бързо от обикновено. Единствената разлика е, че вместо веднъж я миех два пъти с шампоан за да съм сигурна, че съм премахнала  маслото напълно.
Сега, колкото и да са полезни, много рядко си правя маслени маски заради способността на маслата да свалят боята от косъма.

Ще се радвам да споделите натурални продукти, които вие ползвате и от които сте останали доволни 🙂

Поздрави,
Le Soleil

Leave a Reply

