How to be more effective

 

Здравeйте 🙂

Първия пост за новата година посветих на това, как да бъдем по-ефективни. В забързаното ни ежедневие, когато ни се налага да изпълняваме много и разнообразни дейности, когато отговорностите се увеличават за сметка на свободното време, ефективността се откроява, като изключително ценно качество.
По-надолу ще споделя няколко неща, които помагат на мен да бъда по-ефективна и да се справям в срок, разбира се не винаги :))), с ежедневните задачи.

1.Приоритети

Под №1, разбира се, слагам умението да подреждаме приоритетите си. Много хубаво е да сме открили, кои са те в нашия живот и да ги подреждаме по правилния начин. След като сме открили какви са приоритетите ни, ще успяваме да планираме времето си по-добре, което от своя страна помага за по-ефективното управление на времето ни.

2.Списъци/Планери

Вече сме определили приоритетите си, които ще поставим най-отгоре в to do списъка ни. Аз ползвам планер от една година и той, освен че ми помага да бъда по-ефективна се оказа и много приятно занимание, в частта с оформянето, украсяването и попълването. Всяка сутрин отварям планера и там търпеливо ме чакат задачите за деня, така не забравям, а и все по-рядко отлагам изпълнението им. Усещането вечер, когато отмятам изпълненото, е много приятно.

3.Денят се познава по утрото

На 100% вярвам в това!
Тук може да отбележим и Не отлагайте. 

Забелязала съм, че когато съм дейна от сутринта, такава съм и през целия ден, а и ми остава време за приятни занимания или за нищоправене. Когато от сутринта започна да отлагам изпълнението на дневните занимания, вероятността изобщо да не ги свърша е много голяма. И така цял ден не правя нищо, но и не си почивам, защото усещам постоянно напрежение от това, че имам работа за вършене.

4. Не на хаоса

Много ми е трудно да работя, ако около мен цари хаос. Редът, както в материален, така и в емоционален план, при мен е от огромен плюс, за да бъда ефективна. Преди да седна да пиша тази публикация си създадох приятна обстановка, направих си кафе и се уверих, че нямам по-важни задачи за вършене, които да отвличат вниманието ми.

5. Не прекъсвайте започнатото

Започна ли да правя нещо най-добре да го довърша докрай. Ако прекъсна процеса на работа, вероятността след това задачата да бъде изпълнена навреме намалява, а понякога, ако не е нещо наистина важно, може и изобщо да не се върна към нея.
Разбира се винаги има изключения.

6. Награда

Не всичко е работа, срокове, задължения….. Има и награди, самонаградете се, след приключване на поредното задължение. Колкото по-ефективни и организирани сме, толкова повече време за нематериални награди ще имаме.

Още много може да се пише по темата. Не съм напълно изчерпателна, но в горните 6 точки исках да отбележа основните неща, които работят при мен за да бъда по-ефективна.

Ще се радвам да споделите дали публикацията ви е харесала и дали искате още подобни
публикации за в бъдеще 🙂

Поздрави, Le Soleil

6 thoughts on “How to be more effective

  1. Много хубав пост и определено съм съгласна с всяка от точките, особено за отлагането. Кажа ли, след пет минути ще свърша това, има време, задължително НЕ го свършвам 😀

  2. Всичко е абсолютно точно. При мен особено важи частта със сутринта и знам, че ако се мотивирам от рано, винаги успявам да свърша задачките си.

Leave a Reply

