My haircare routine

Привет, момичета!

hair_c

В днешната публикация ще споделя с вас, какви грижи полагам за косата си.
Разбира се, първо ще ви разкажа за нейните особености и ще подчертая, че както всички знаем, това което е добро/лошо за определена кожа или коса, за определен човек, не означава, че е такова за друг.
И така, в момента имам сравнително къса коса, не особено гъста, с тънък косъм. Лесно омазняващи се корени и нормални към сухи краища. Не ползвам преси, маши или каквито и да било стилизанти, единственото ми прегрешение е сешоарът. Мия я през ден, а понякога и всеки ден. Тъй като естественият й цвят е тъмно рус, а аз я харесвам и поддържам от дълго време доста светла, боядисвам през месец.

Преди време ви бях споделила, че съм изключително доволна от протеиновите шампоани на Хималая. Причината определено беше наличието на протеини в състава, от които очевидно косата ми имаше нужда в момента. Дългото ползване на този тип шампоани обаче трябваше да сменя с нещо друго, тъй като протеините успяха да поизсушат косата ми, така успях да открия хидратиращите шампоани. Малко по-надолу ще напиша по няколко думи за ролята, която протеиновите и хидратиращите продукти играят за косата. Няколко думи, защото определено не съм и нямам самочувствието на специалист по темата : )

Да се върнем на хидратиращата грижа, на която се спрях. Първото се сдобих с небезизвестните шампоан и маска на Macadamia Natural Oil, от които останах изключително доволна. Заложих на малки разфасовки, тъй като се притеснявах, че ще утежняват косата ми, която и без друго няма завиден обем. Оказа се, че съм сгрешила и съвсем скоро ще прибера в банята си и по-големи опаковки от тях. Друг хидратиращ продукт, който исках да опитам е шампоанът L’Oreal Mythic Oil, за сега не съм очарована от него, но и не съм го ползвала достатъчно дълго време за да мога да се изкажа категорично. След като усетих косата си добре хидратирана реших отново да включа протеините в грижата си за нея. Спрях се на L’Oreal Pro-Keratin шампоан и балсам, които ползвам на две-три миения и съм доволна от ефекта, който постигат с косата ми.

hair_care

За маски почти не ми остава време, но в последните месеци съм си наложила веднъж седмично да си правя такава с чист зехтин, който открих, че се измива по-лесно, когато първото нанасяне на шампоана е на суха коса, преди да съм я намокрила под душа. Аргановото масло на Алверде исках да ползвам след измиване, по крайчетата на косъма, но се оказа, че то много ми омазнява затова и реших да го нанасям вечер преди лягане и сутрин да измивам.

И сега обещаните по няколко думи за хидратацията и протеините за коса.

Хидратацията всички знаем, колко е важна. Затова само ще спомена, че се използва в козметичните продукти, в случая шампоани, балсами, маски, с цел намаляване на загубата на влага от косъма и задържането й там.

Протеиновите продукти са важни, тъй като косата е изградена от кератин, който е вид протеин.
С растежа, нашата намеса /боядисване, сешоари, преси…. и всякакъв вид третиране/, протеинът се губи от косъма, а идеята на тези продукти е да го доставят на косата.

Нетипично за мен публикацията стана много дълга 🙂
Ще се постарая да направя отделни публикации за продуктите от тази публикация, а ако вие искате да научите повече за някой от тях ще се радвам да споделите в коментар.

Поздрави,
Le Soleil

7 thoughts on “My haircare routine

  1. Много хубав пост 🙂
    Моята коса е почти същата,но откакто премахнах вредните шампоани я мия само 2 пъти в седмицата,което е страхотно за мен. Това масло на Алверде с арган и други смесици хубави и на мен ми омазняваше много косата,въпреки,че го слагах на мокра,както трябва да се прави със всички масла,които ползваме за стилизация,но уви и го подарих на итървами,която пък е много доволна от него,защото има супер сухи краища 🙂
    Радвам се,че започна да пишеш пак ❤

    1. Благодаря за коментара ❤
      Имам желание да премахна вредните шампоани или поне на първо време да премина на безсулфатни. Напоследък срещам все повече мнения за ползите от натуралните/био/еко продукти за коса!

  2. Тъкмо за кафето ❤ Също се присъединявам към радостта на Галка, че започна отново да пишеш 🙂
    Аз понеже съм на всяка манджа мерудия, искам да вметна, че наистина има ефект от био продуктите. Шампоаните на Санте са ми фаворит, но за жалост в България са с прекалено завишени цени…


    1. Бери, знам за мнението ти за био шампоаните и то доста наклони везната в решението ми да премина към такива продукти за коса или поне да се опитам да го направя 🙂

      1. Пожелавам ти успех 🙂 В началото е винаги трудно, но после се радваш на резултатите хихи

  3. Ако искаш ми вярвай, но като видя шампоаните на Хималая и се сещам за теб 🙂 Интересно ми е как се отразяват продуктите на Макадамия на твоя тип коса (който е близък до моя).Аз харесах много крема за коса, дори повече от олиото 🙂

  4. Трябва да ги пробваш шампоаните на Хималая, ако не си :)))
    Относно продуктите на Макадамия, доволна съм, усещам косата си по-жива, с хубав блясък. Не ми утежняват косъма и за щастие не ми омазняват допълнително скалпа.

Leave a Reply

