Полезно: Алкално-Киселинен баланс

Привет, момичета!

Днешната публикация е за алкалните храни и алкално-киселинния баланс в организма ни.  Здравословният начин на живот и в частност здравословното хранене, както съм споделяла, живо ме интересува. Любопитна съм да научавам нови неща и постоянно се ровя за информация. Много важно е четейки такива статии и публикации да успяваме да отсеем, това което ще ни бъде от полза и което не е просто гръмко написани думи без голям смисъл.

Моят съвет е преди да започнете, каквато и да е диете или да променяте режима си на хранене да се консултирате с вашия лекар, особено ако страдате от някакво хронично заболяване!

Надявам се да ви бъде интересно!

624-400-zelenchuci
Снимка: интернет

Започвам с малко обща информация:

рН-то на кръвта в човешкото тяло отразява съотношението между киселини и основи, неговите стойности варират между 0 и 14.
7е неутралното състояние, 0 е изцяло кисело, а 14 изцяло алкално. Кръвта на човека е слабо алкална със стойност между 7,35 – 7,45. Ако рН-то в кръвта на човек падне до или под 7 тогава определено той е в опасност.
Кисло рН може да се получи от силен емоционален стрес, токсично претоварване, хранителен режим съдържащ предимно киселинни храни. Човешкият оргънизъм ще се опита да се пребори с това състояние, чрез използване на алкални минерали. За да ги намери обаче, трябва да се приемат предимно алкални храни за сметка на киселинните.

Ето и част от симптомите, при които е препоръчителна алкалната диета, стига те да не се дължат на някакво доказано заболяване:

  • тревожност, нервност, раздразнителност
  • липса на енергия
  • главоболие
  • чести настинки и грип

Предимно киселата среда намалява способността на организма да усвоява минерали и други хранителни вещества, намалява производството на енергия в клетките, също така прави организма по-податлив на умора и различни болести.

За да се поддържа здравето, храната трябва да се състои от 40% киселинни храни и 60% алкални, а ако балансът е нарушен добре е алкалните храни да съставят 80% от менюто и 20% остават за киселинно формиращите.

Като цялно алкални са: повечето плодове, зелените зеленчуци, грах, боб, леща, билки, подправки, семена и ядки.
Киселинни са: месо, риба, яйца,зърнените и бобови растения
В групата на алкалните храни са включени и храните, които иначе са киселинни, но при храносмилането се преобразуват в алкални, например лимоните.

 

*Можете да кликнете върху таблицата за по-голям размер.

Tablica

Advertisements

5 thoughts on “Полезно: Алкално-Киселинен баланс

  1. Определено информацията е много полезна. Аз постя редовно (даже и в момента) и сама виждам разликата в организма си когато ям или не ям месо. Копирах си табличката и ще я разпечатам. Благодаря за полезната информация!

  2. На мен pH-то ми е 5 и с два опита за лечение с няколко вида антибиотици, подобрение няма, така че май ще премина към самолечение. Вече ми омръзна от доктори, които нищо не обясняват, само те тъпчат с лекарства 😀

    1. Със сигурност има причина да е такова, може би трябва от там да тръгнеш.
      Тази диета доколкото съм запозната може да въздейства на ph на урината, за кръвта не съм сигурна.

      Пожелавам ти бързо и завинаги да се оправят нещата 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s