Полезно: Зеленият чай

Здравейте, момичета!

Днешната публикация е посветена на зеления чай. Идеята за нея ми дойде, след като реших да заменя следобедното си кафе с чай, засега неуспешно 🙂
Аз лично предпочитам белия чай, неговият вкус е по-лек от този на зеления, но пък ми е по-труден за намиране, най-малко харесвам черния. Да си призная не съм голям фен на тази топла и много полезна напитка, може  би защото обожавам да пия кафе.

green tea

Green Tea
Ще започна с малко обща информация за него и след това ще продължа с възможностите му, като средство за разкрасяване, все пак такава е и общата идея на блога ми.
Зеленият чай съдържа в себе си много микроелементи и витамини. Съдържанието на витамин С в  него е много повече от това в цитрусовите плодове дори. Редовната му употреба е чудесна профилактика срещу различни заболявания. Има благоприятно вляиние върху метаболизма и е мощен антиоксидант.
Зеленият чай е отличен природен лек за третиране на акне и мазна кожа. Като антиоксидант с антибактериално и стягащо действие, той има положителен ефект върху разширените пори, черните точки и акнето.
Ако в къщи имате от зеления чай на пакетчета, както аз в момента, можете, след като сте изпили чашата си чай да сложите пакетчетата в хладилника. Когато се изстудят да ги поставите върху очите за 15-20 минути, чудесно средство в борбата с тъмните кръгове.

Спрей от зелен чай:
Три/четири пликчета или една кафена чаша чаша листа от зелен чай се поставят във вряща вода за 10-15 мин. Изстиналата течност се сипва в подходяща бутилка и се съхранява в хладилника.
Полученият разтвор може да се ползва, като вода за уста, много е подходящ и за успокояване на изгоряла от слънцето кожа. Подходящ е и за освежаване на уморени, подпухнали и зачервени очи, като върху тях се постави тампон напоен с течността, а също така може да се ползва и като натурален тоник за лице. Ако изсипете течността в шишенце с пулверизатор можете да освежавате лицето си по всяко време с нея.

green teaa_1

Маски за лице:
Тази маска е много лесна, подходяща е и за проблемна кожа.
Приготвяте чай по-силен от този за пиене, примерно на 200мл. вода 2 пакетчета. Изстудявате го и към него прибавяте смесени една супена лъжица мед и половин супена лъжица от сока на изцеден лимон. С получилата се смес можете да намажете лицето си и да престоите около 15 минути или ако нямате време и не сте от най-търпеливите, само да измиете лицето си с нея. След това изплаквате с хладка вода и задължително нанасяте хидратиращ крем.
Друга много бърза рецепта за маска за лице.
Смесвате съдържанието на 1-2 пакетчета от чая с мед и получената смес нанасяте на лицето. Прави се на чисто лице за 10-на минути и след това се измива и се нанася хидратиращ крем.
Аз  съм изпробвала само втората маска, кожата ми стана по-мека и определено по-свежа, а тенът леко се избистри.
Преди обаче да изпробвате маски съдържащи мед, моята препоръка е да се уверите, че нямате алергия към него!

Надявам се да съм била поне малко полезна 🙂
Ако ви е интересно и искате ще направя и една публикация за любимия ми чай-белия.
Изобщо приемам всякакчви идеи и препоръки за рубриката и не само 🙂

4 thoughts on “Полезно: Зеленият чай

  1. При мен също зеленият чай е на почит – има уникални антиоксидантни свойства и наистина е чудесна алтернатива за освежаване. Аз също купувам зелен чай на пакетчета понякога – чист или в комбинация с друг вкус, но предпочитам зелен чай на истински листенца.

    1. О, да и аз го предпочитам на листенца. Последния път беше свършил в магазинчето, от което си пазарувам и взех на пакетчета.
      Опитвала ли си бял? Аз го предпочитам и свойствата му са дори по-добри от тези на зеления.

  2. Харесвам много зелен чай пиа го предимно следобед или вечер след хранене,помага за храносмилането и има и други полезни свойства. Бял чай пробвах за първи път преди месец,донесаха ми някакав,който се пиел само сутрин на гладно по половин чаена чаша,чистел организма от токсините,помагал червата ти да работят правилно и да ходиш добре в банята. 500 гр. е с цена 150 евро О___o0

    1. Наистина е скъп, но е лек. Аз взимам по 100гр. и количеството никак не е малко, предвид това, че слагам по една чаена лъжичка за един чай.

Leave a Reply

