Полезно: ябълката

Привет, дами!

След дълго премисляне новата рубрика в блога е факт!
Темата за здравословното хранене, а и изобщо здравословния начин на живот ми е много интересна и с любопитство чета, както случайно попаднали ми материали на тази тематика, така и целенасочено търся такива. Да си призная в никакъв случай не живея здравословно, но се опитвам, като начало да спазвам поне някои основни правила.

apple1

Скоро се сетих за един мой ритуал, не зная дали съм ви споменавала, но обичам ритуалите.
Първото нещо след сутрешния ми таолет беше да включа кафемашината и да си нарежа една ябълка. От специалист гастроентеролог бях чула, че една ябълка на гладно действа изключително полезно на организма. В живота ми обаче настъпиха някои промени и аз дълго време пропусках сутрешната си доза витамини. Сега отново се завърнах към този си навик и реших първата ми публикация от категорията “Полезно” да бъде именно за ябълката. Тук ще спомена, че аз не съм нито лекар, нито специалист диетолог, просто споделям научената от мен информация и се надявам да ви бъда поне мъничко полезна. Ще се постарая да споделям предимно любопитни факти и информация свързана с красотата.

И тъй като блогът ми е с бюти насоченост ще започна с думите на Хипократ, според който, ябълката е еликсир на младостта 🙂
От всички плодове ябълката е с най-високо съдържание на пектин. Неговото най-ценно свойство е способността му да пречиства организма от вредните вещества.  Той  има свойството да свързва всички токсини, които се получават при разграждане на храните и да ги изхвърля навън.

apple3

В ябълката се съдържат почти всички необходими на организма витамини и минерали, затова плодът се препоръчва за профилактика и повишаване на имунитета. Не сдържа мазнини и холестерин. Изключително препоръчвана е при диети за отслабване, тъй като аз никога не съм имала нужда от такива, познанията ми за това спират до тук.
Този плод влияе чудесно и на кожата, повишава еластичността й и има подмладяващ ефект. Маската от ябълки е чудесен, природен доставчик на витамини за кожата.  Върху своето лице съм я ползвала, като тоник и маска.
Изстисквам сока от настъргана на дребно обелена ябълка и с получения сок почиствам лицето си с памучен тампон. Веднага след това слагам хидратиращ крем за лице защото има вероятност кожата да се изсуши. При мен лично няма опъване или някакво неприятно усещане, кожата ми е освежена.
Маската, която съм си правила. Отново настъргвам обелена ябълка на дребно, смесвам с малко зехтин и с получената смес мажа лицето си. Престоявам така около 20мин. и след това кожата ми е мекичка и с избистрен тен.

apple8

Ето още две рецепти, които в най-скоро време ще опитам:
Половин настъргана ябълка, овесени ядки, малко мед и преварена вода. Сместа се разбърква и се нанася на предварително почистеното лице. Престоява се 20 минути.
Отново настъргана ябълка, този път се смесва с извара и отново 20мин. върху почистена кожа.

Изключително лесно, без никакви вредни съставки и в домашни условия. Единствения недостатък, който аз отчитам е това, че трябва да се стои 20 мин. с тези маски и то най-добре в легнало положение, за да не се наложи да почистваме всичко наоколо след себе си. Аз не съм от най-търпеливите, но както знаем красотата изисква жертви 🙂

Надявам се публикацията да ви е харесала 🙂
Ако имате идеи за друг пост в тази рубрика или в някоя от другите ще се радвам да ги споделите!

7 thoughts on “Полезно: ябълката

  1. Аз също обичам да чета за здравословните навици и се радвам за новата ти рубрика, макар че изобщо не мога да живея здравословно 🙂 Само като прочетох ябълка + овесени ядки + мед и ми потекоха лигите…ядва ли сместа ще доживее до лицето ми 🙂 По-скоро ще я хапна 😀

    1. Чудесна идея за здравословна закуска 🙂
      А и се получава две в едно, нещо за хапване плюс мака за лицето 🙂
      Радвам се че новата рубрика ти допада!

Leave a Reply

